Analiza gier w przeglądarce: przychody w pierwszym miesiącu

W tym artykule chciałbym podzielić się doświadczeniami z uruchomienia mojej pierwszej gry przeglądarkowej. Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tematem, nasz projekt to gra przeglądarkowa, którą publicznie opracowywałem od września 2012r. Od 20 kwietnia gracze mogą zapisać swoje dane na serwerze. Był to olbrzymi krok dla gry, ponieważ umożliwiło to graczom przechowywanie ich danych na serwerze w bezpieczny sposób, zamiast zapisywania danych lokalnie w swoich przeglądarkach, bardzo nierzetelnej i niewygodnej metodzie przechowywania danych.
Był to najistotniejszy punkt w rozwoju historii tej gry. Nie tylko uruchomiłem system uwierzytelniania konta niestandardowego, ale także uruchomiłem zintegrowany system handlu elektronicznego, który umożliwił graczom zakupienie premium.
Więc czy zarobiłem jakieś pieniądze? Czy ktokolwiek stworzył konta poza sponsorami, którzy hojnie cię wspierali? Czy jest to możliwe aby kodować, jak ja, aby zarabiać pieniądze na grze online? W końcu walczę z całym światem rozrywki z moją małą, niszową stroną internetową! Zbadajmy liczby i zobaczmy, co się stało.

Raport o dochodach za pierwszy miesiąc

Pierwszy miesiąc oscylował w kwocie około $630. Całkiem nieźle. Otrzymałem 551 dolarów za pośrednictwem płatności typu Stripe i 79 dolarów za pośrednictwem Paypal. Biorąc pod uwagę fakt, że projekt jest nowo spieniężonym mieniem, jest to znaczące osiągnięcie, ponieważ wciąż rozwijam zaufanie klientów do marki.

Dane konta

Nie miałem pojęcia, czego się spodziewać w moim pierwszym miesiącu, więc byłem chętny, aby zobaczyć, ile osób zapisało się na konta serwera. Pod koniec miesiąca utworzono łącznie 793 kont użytkowników. Ponieważ wiemy, że użytkownicy wydali w tym miesiącu 630 dolarów, co oznacza, że średnio użytkownik konta wydał 0,79 dolara. Nie wiem za bardzo co o tym myśleć, ale wydaje się to być rozsądne.
W pierwszym miesiącu zostało utworzonych 1,922 postaci. Średnio poziom na którym znajduje się dana postać wynosi 17. Aby znaleść się na tablicy najlepszych wyników musisz mieć osiągnięty co najmniej 22 poziom. Według moich szacunków gracze zgromadzili 480 dni czasu gry, co oznacza, że jedna postać ma około 6 godzin czasu gry.

Korekty w połowie miesiąca

W wyniku uruchomienia mojej pierwszej gry przeglądarkowej, pojawiły się znaczne zmiany, których dokonałem przez cały miesiąc. Jedną zasadniczą zmianą było zwiększenie liczby bezpłatnych funkcji dołączonych do każdego konta, które zostały w pełni opisane w innym artykule. Udało mi się utworzyć wszystkie dostępne tryby trudności, dodałem możliwość wstawienia drugiej postaci. Zapewne opuszczę tryb lokalny, aby gracze mogli sprawdzić grę bez konieczności rejestrowania się na konto. Tryb lokalny jest ograniczony tylko do jednego bohatera. Warto wspomnieć, że projekt jest wciąż wskazywany w trybie lokalnym aby zmniejszyć ilość użytkowników, którzy opuszczają stronę widząc formularz rejestracyjny.
Inna ważna korekta w połowie miesiąca była istotnym dostosowaniem do mojego projektu bazy danych. Z moim starym projektem wprowadzałem zbyt dużo danych, dlatego zdecydowałem się na użycie większej liczby aktualizacji. Gra obecnie pracuje na VPS, więc może okazać się bolesnym wykonanie importu oraz eksportu z tak dużą bazą danych. Stary projekt powodował, że moja baza danych sięgała 260 megabajtów. Nowy projekt ma znacznie mniej bo jedynie 25 megabajtów. Nawiasem mówiąc, jeśli musisz bezwzględnie śledzić wydarzenia z gier, używając osobnego insertu, jako rodzaju dziennika, aby śledzić to, co się dzieje w grze, proponuję zapisanie go w osobnej tabeli, która śledzi tylko styl logowania zdarzenia podczas korzystania z aktualizacji danych o grach. W ten sposób można korzystać z bazy danych jako dziennika, ale także zachować możliwość importowania i eksportowania znacznie mniejszych baz danych gier. To może być naprawdę ważne, jeśli nie masz dedykowanego hosta, ponieważ phpmyadmin ma niski limit importu w zależności od serwera WWW (mój wynosi 105 megabajtów). Oczywiście zawsze można po prostu uaktualnić do dedykowanego hosta.

Ostateczne rozmyślania

Pierwszy miesiąc był moim wielkim sukcesem. Mam wiele zaplanowanych udoskonaleń po drodze. Mam jeszcze „zupełnie rozsądne” możliwości zarabiania, które mam zamiar ujawnić, więc jestem optymistą na przyszłość. W ciągu następnego miesiąca strona profilu bohatera będzie znacząco funkcjonalna co będzie ciekawym dodatkiem do witryny. Jeżeli zarobiłbym 630 dolarów w ciągu każdego miesiąca, to za rok zarobiłbym 7, 560 dolarów. Oznaczałoby to, że w październiku zacząłbym w końcu zarabiać. Dopóki nadal generuję stały dochód, rozważę uaktualnienie do dedykowanego hosta i dodanie innych ciekawych funkcji, które zapewniają wartość dla graczy.

Teraz … czy rzeczywiście myślę, że co miesiąc będę zarabiał 630 dolarów? Trudno powiedzieć i nie chcę brzmieć jak pesymista. Myślę, że pierwszy miesiąc może być momentem szczytowym. Wyobrażam sobie , że niszowi zwolennicy gry podziękują za jego pierwszy udany miesiąc. Podejrzewam, że przyciągnięcie nowych graczy będzie trudnym wyzwaniem , więc w mojej konserwatywnej ocenie szacuję, że gra osiągnie poziom 4,500 dolarów w pierwszym roku.